Bu kategori altında Güney Hacıömeroğlu tarafında verilen dersler yer almaktadır.

İMÖ EGT-2004 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.

  • Enrolled students: 44
İMÖ2002 ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.

  • Enrolled students: 45
Olasılık ve İstatistik Öğretimi
Bu ders ortaokul 5.-8. Sınıf düzeyine yönelik olarak olasılık ile ilgili temel kavramlar, bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi, öğrencilerin düşüncelerini anlama, yorumlama, yaşadıkları zorlukları, hataları ve kavram yanılgılarıyla beraber nedenlerinin incelenmesine yoğunlaşacaktır. Özellikle olasılık ve istatistikle ilgili kavramların sunulması ve pekiştirilmesi sürecinde kullanılabilecek günlük yaşamla ilişkilendirilmiş sorulara yer verilecektir. 
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME

Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi.

  • Enrolled students: 84